Jobba som kund- och assistentansvarig

En spindel i nätet

Rollen är spindeln i nätet som samordnar den personliga assistansen utifrån kundens önskemål. Arbetsuppgifterna är varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter. Hos oss på New Life AB sätter vi alltid kunden i fokus. Detta innebär att kunden själv ska kunna bestämma över sitt liv och sin vardag. Hos oss får våra kunder alltid ett gott bemötande och en hög servicegrad. Att arbeta hos oss innebär att du engagerar dig i andras utveckling och möjligheter. 

Du gör skillnad för dina medmänniskor i vardagen

Att arbeta som kund- och assistentansvarig är krävande men samtidigt väldigt givande. Förutom att samordna den dagliga assistansen in går arbetsmiljöfrågor, konflikthantering och problemlösning på högsta nivå. Du arbetar gentemot Försäkringskassan och kommuner, fackliga organisationer och andra instanser i vårt samhälle.

Vanliga frågor

Vi är här för att hjälpa dig med alla dina frågor och svara inom 24 timmar. Dessutom kan du hitta de flesta svar på dina frågor direkt på den här sidan.

Som person är du strukturerad, noggrann och självgående. Vi ser att du har lätt för att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för människor. För att lyckas i rollen så krävs det att du är social, servicemedveten och har en väl utvecklad samarbetsförmåga.

Att arbeta efter våra värdeord är en självklarhet och det bra med erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete. Många av våra kund- och assistentansvariga är utbildade socionomer, beteendevetare eller personaladministratörer. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det ett stort plus. Körkort B är ett krav.

Som medarbetare hos oss på New Life AB får du bland annat:

  • Goda arbetsvillkor
  • Goda löneförmåner
  • Friskvårdsbidrag
  • Utbildning
  • Ett utvecklande och givande arbete
  • Personliga assistenter med bra anställningsvillkor som du själv valt.
  • Personlig arbetsledare du själv valt.
  • Arbetsledaren har egen dator, bemanningstelefon, tydlig ansvarsfördelning, introduktion, löpande information, utbildning och stöd i form av kontakten till oss, hemsidan och handboken.
  • Alla assistenter får en webb-baserad introduktionsutbildning, kollektivavtalade försäkringar och förmånlig friskvård.
  • Utbildad arbetsmiljöansvarig i just ditt assistansuppdrag.
  • Tillgång till elektroniskt system för schemaläggning, tidrapportering, dokumentation och journalföring i form av Aiai.
  • Ett avtal som passar just dig.
  • Tillgång till kostnadsfri LSS-rådgivning när du har frågor om ditt assistansbeslut eller behöver hjälp vid en omprövning.
  • Du har alltid någon att fråga om din personlig assistans.
  • Redovisning av din assistanstid och dina omkostnader varje månad. Självklart står vi även för föradresserat kuvert med porto så att du enkelt kan skicka din räkning till FK efter att du godkänt den.
  • Journummer där du eller dina assistenter når oss dygnet runt.

Vill du veta mer eller boka in ett möte är du välkommen att kontakta oss genom att fylla i ett kontaktformulär eller genom att ringa eller maila oss på kontaktuppgifterna nedan.

Tel: 020-12 12 44
Mail: info@newlifeab.se 

Lediga tjänster

Väx tillsammans med oss. Här nedan hittar du våra lediga tjänster.

Har du fler frågor eller funderingar?

Ring eller besök oss redan idag!

tidvis

ArabicEnglishSwedish