Jobba som LSS-Handläggare
Du gillar att möta människor, har en positiv grundsyn och en god samarbetsförmåga med en egen drivkraft. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket ofta sker i samarbete med anhöriga, vårdgivare, hälso- och sjukvård, andra myndigheter och samarbetsparter.
I mötet med kunderna och deras närstående är ett värdigt bemötande och ett varmt intresse för arbete med människor mycket viktigt. Arbetet ställer höga krav på självständighet, ett strukturerat arbetssätt, flexibilitet, ansvarskännande och god förmåga att kommunicera på ett tydligt och förtroendefullt sätt, såväl i tal som i skrift.
Vanliga frågor
Förutom den formella kompetensen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare.
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser med fördel att du arbetat några år med myndighetsutövning inom LSS. Du har goda kunskaper inom rådande lagstiftning och rättspraxis för området och har ett specifikt intresse för insatsen personlig assistans. Det är önskvärt om du har erfarenhet av IBIC. Du gillar att vara aktiv i diskussioner på arbetet och du tar ett gemensamt ansvar för arbetsgruppens uppgifter, utvecklingsarbete och arbetsmiljö.
Vi anser att du har mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du kan arabiska.
Goda IT-kunskaper är önskvärt och erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemen Vision Flow och Time2View är meriterande.
Som medarbetare hos oss på New Life AB får du bland annat:
- Goda arbetsvillkor
- Goda löneförmåner
- Friskvårdsbidrag
- Utbildning
- Ett utvecklande och givande arbete
- Personliga assistenter med bra anställningsvillkor som du själv valt.
- Personlig arbetsledare du själv valt.
- Arbetsledaren har egen dator, bemanningstelefon, tydlig ansvarsfördelning, introduktion, löpande information, utbildning och stöd i form av kontakten till oss, hemsidan och handboken.
- Alla assistenter får en webb-baserad introduktionsutbildning, kollektivavtalade försäkringar och förmånlig friskvård.
- Utbildad arbetsmiljöansvarig i just ditt assistansuppdrag.
- Tillgång till elektroniskt system för schemaläggning, tidrapportering, dokumentation och journalföring i form av Aiai.
- Ett avtal som passar just dig.
- Tillgång till kostnadsfri LSS-rådgivning när du har frågor om ditt assistansbeslut eller behöver hjälp vid en omprövning.
- Du har alltid någon att fråga om din personlig assistans.
- Redovisning av din assistanstid och dina omkostnader varje månad. Självklart står vi även för föradresserat kuvert med porto så att du enkelt kan skicka din räkning till FK efter att du godkänt den.
- Journummer där du eller dina assistenter når oss dygnet runt.
Vill du veta mer eller boka in ett möte är du välkommen att kontakta oss genom att fylla i ett kontaktformulär eller genom att ringa eller maila oss på kontaktuppgifterna nedan.
Tel: 020-12 12 44
Mail: info@newlifeab.se
Lediga tjänster
Väx tillsammans med oss. Här nedan hittar du våra lediga tjänster.